Faciliteter

Vi er stolte af vores faciliteter, der lægger op til maksimal udfoldelse på både det kropslige og kreative plan.

Vores lokaler er lyse og rummelige, og vi bruger selvfølgelig digitale tavler til at fange vores elevers interesse for de boglige fag.

Vi har et fitness- og et spinningrum samt to store og lyse haller. Den ene hal er forsynet med en springgrav, der sørger for, at man lander blødt, når der skal øves nye trampolinspring. Vi har også et velisoleret musiklokale og et stort køkken, hvor eleverne kan forbedre deres evner bag kødgryderne      .

Under den åbne himmel er der mulighed for at spille fodbold, basket og beach volley. Vores multibane kan bruges til det meste, og når mørket falder på, søger vi sammen omkring de varme flammer ved vores bålplads.

Broby Sportsefterskole ligger på Fyn. Vores elever kommer fra alle landets afkroge og benytter sig af områdets gode offentlige transportmuligheder, når de skal hjem på weekend. Vores nabobyer er Odense, Faaborg og Assens. Når vi har lyst til at tage på tur sammen, bruger vi vores egen bus.

Skolens historie trækker tråde tilbage til 1933, mens Grundtvig og Kold binder knude på fortællingen. Vi tror på, at den Grundtvig-Koldske livsoplysning giver glade og deltagende samfundsborgere. Vi tror på, at ansvar for fællesskabet giver strålende og selvstændige unge mennesker.

Tag på en rundvisning rundt på skolen under her

Værelse 62

Værelse 14