Fællesfag

Selvom du i høj grad sammensætter dit eget efterskoleophold, er der en række fag, der er obligatoriske.

Fællesfagene for Broby er:

Gymnastik
Din krop er dit tempel og din grundform de byggesten, der får templet til at stå oprejst.

I gymnastiktimerne forbedrer vi det fundament, der gør dig god til dine sportsfag. Du kommer i bedre form, mens din koordination bliver forbedret.

Vigtigst af alt er dog fællesskabet. Derfor bruger vi gymnastiktimerne til at lave et opvisningsprogram. Du kommer tæt på dine kammerater. Du kommer til at rejse rundt i landet for at optræde. Og ja, vi kan garantere, at du hurtigt bliver tryg ved at stå foran et større publikum.

Kor
Kom i kontakt med din stemme og lad dig blæse omkuld af dine medstemmers stormfulde kraft.

Måske synger du kun travende rundt om juletræet, mens du skammer dig over, hvordan mormors stemme skråler “Højt fra træets grønne top”?

Vi lover dig, at det bliver en helt anden oplevelse, når du sammen med dine kommende efterskolekammerater skal udgøre skolens kor.

Fortælletime / samling
Historiefortælling, debat og diskussion af dagens nyheder. I fortælletimen/samlingen får du lov til at synke ned i det tænksomme hjørne for en kort stund, mens verden drejer videre udenfor vinduet.

At være på efterskole er som at befinde sig i en boble, du aldrig håber vil punktere. I fortælletimerne kigger vi ud gennem boblens glinsende overflade. Du bliver berørt, bevæget og beriget med ny viden om den verden, Broby også er en del af.