Fritid

Dine aktiviteter er sat i skema indtil klokken otte om aftenen, og allerede to timer senere skal du krybe til køjs på dit værelse. Men da du selv vælger dine valgfag, vil du fornemme følelsen af fritid suse igennem dig i løbet af hele dagen. Din efterskoletid er ikke nøje delt op i skole, lektier og fritid. Du bestemmer, hvad du har lyst til at bruge dit livs oplevelse på.

Om aftenen mødes vi i spisesalen for at spille kort eller brætspil. Engang imellem ser vi film, er kreative sammen eller handler ind i den lokale Brugsen. De sene sommeraftener rykker vi ud foran grillen og sladrer, indtil solen går ned. Nogen af os kan ikke få nok af sport. Hvis du hører til den gruppe, vil du sikkert bruge aftener på at kaste dig selv ned i springgraven i vores hal, eller måske vil du samle et fodbold- eller stikbold-hold.

I weekenden er vi trætte i vores kroppe. Vi hygger os, ser film og dyrker fællessovning i vores samlingslokale. Vi tager på små ture i den lille by, vi er blevet en del af, støtter det lokale fodboldhold og hilser på naboerne.

Måske vil dine forældre gerne have, at du kommer hjem på besøg i weekenden. Og det er nok en god ide at lytte til dem – bare engang imellem.